لغو مجازات اعدام و آزادی زندانیان سیاسی با نیروی  اجتماعی متشکل مردمی تحقق خواهد یافت

  • دی ۲۲, ۱۴۰۱
  • دیدگاه غیر فعال شده است
علیه اعدام ها

 

حدود چهار ماه از اعتراضات سراسری و خیزشی که در کف خیابان موجود است میگذرد، در این مبارزه بی وقفه صدها نفر کشته، حدود هزاران نفر دستگیر و ربوده شده اند و به شدیدترین شیوه های قرون وسطایی شکنجه، مورد تجاوز قرار گرفته اند و مجبور به اعترافهای اجباری شده اند. هنوز از سرنوشت بسیاری از این معترضین خبری نیست. رژیم جمهوری اسلامی  با محاکمات فرمایشی سریع و در نبود حق داشتن وکیل و حتی اجازه ملاقات به خانواده ها تا کنون تعدادی را بیرحمانه و با قساوت اعدام نموده است.  اعدام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی از جمله اینگونه اعدامهای ظالمانه میباشد. مهدی کرمی که در یک خانواده کارگری و با هزاران مشقت بزرگ شده بود، اینگونه از خود دفاع  نمود” قسم به دستان پینه بسته پدرم من بیگناه هستم”

کارگرمرغداری محمد حسینی دیگر اعدامی چند روز اخیردر فقدان خانواده، جسد بیجانش را هم به دوستانش تحویل ندادند. هنوز مردم ایران از این آدمکشی بیرحمانه خشگمین و در ناباوری بسر میبردند. به فاصله دو روز بعد از آن دو جوان مبارز دیگر بنامهای محمد بروغنی و محمد قبادلو در لیست اعدام قرار گرفته و قرار بر این بود که حکم اعدام انان سریع به مانند اعدامهای قبلی به اجرا در آید. اما با عکسل العمل وسیع مردم برای جلوگیری از اعدام این عزیزان که با تجمعات وسیع در  مقابل زندان رجایی‌شهر شکل گرفت رژیم مجبور به عقب نشینی شد‌. بدنبال  توقف حکم  اعدام ایندو معترض محکوم به اعدام، اعتراضات سراسری در اکثر شهرهای ایران بار دیگر شدت گرفت.  حرکت وسیع مردم  به همراه خانواده های زندانیان سیاسی به طرف زندان رجائی شهر با سر دادن شعار “هر یه نفر کشته شده، هزار نفر پشتشه”  بعنوان یک نیروی اجتماعی چشمگیر لرزه بر تن حاکمان سرمایه انداخت و آنها را وادار به توقف حکم اعدامها نمود.

رژیم در یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام نمود که قصد اجرای حکم اعدام محمد بروغنی و محمد قبادلو را نداشته است. در وحشت از این حرکت وسیع اعتراضی  مردم در داخل و خارج از کشور قوه قضائیه رژیم مجبورشد دوشنبه شب با درج اطلاعیه‌ای در خبرگذاری قوه قضائیه میزان چنین اعلام نماید:

«شب گذشته، شایعاتی در رسانه‌های ضدانقلاب و فضای مجازی منتشر شد با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی از محکومان اغتشاشات اخیر در آستانه اجرا است. پس از انتشار این خبر و فضا سازی که شب گذشته صورت گرفت، مشخص شد شایعه اجرای حکم اعدام این محکومان صحت نداشته است، اما رسانه‌های ضد انقلاب، تلاش کردند از دروغی که خودشان منبع انتشارش بودند، دستاورد سازی کنند و عدم اجرای حکم را عقب‌نشینی از سوی دستگاه قضایی معرفی کردند.”

حرکت اجتماعی پر شکوه در جلو زندان رجائی شهر و همزمان با آن اعتراضات گسترده بر علیه این فاجعه انسانی در داخل و خارج کشور نشان داد که در ادامه این کشتارها و شکنجه ها و جنایات نه تنها جامعه تسلیم نشده است، بلکه مبارزات انقلابی مردم  سمت و سوی متشکل تر و سازمانیافته تر بخود گرفته و اتحاد توده های مردمی سر اعتراضات مشخص بصورت یک حرکت اجتماعی سازمانیافته تر به میدان امده است.

این آن حرکتی است که امروز توده های معترض خیابانی ما به آن نیاز دارند و رژیم با ماشین کشتار و سرکوب می خواهد جلو آن را بگیرد.

زندانی نمودن کارگران و مبارزان سیاسی و استفاده از شیوه های ضد انسانی و قرون وسطائی شکنجه برای به تمکین واداشتن آنها از ویژگیهای حکومتهای مرتجع و دیکتاتور و نظامهای سرمایه داری است. پر واضح است که این تهاجمات ضد انسانی به قصد درهم شکستن اراده انسانها برای رسیدن به ازادی و منزلت انسانی و عدالت اجتماعی  اعمال می شود.

جمهوری اسلامی در طول این ۴۰ سال با بی آبرویی موفق شد که با اخراج، زندان، شکنجه و اعدام به حکومت ننگینش ادامه بدهد. اما امروز جو رعب و ترس حاکم بر جامعه تبدیل به هم صدایی و اتحاد و همبستگی و اعتصابات و اعتراضات هر روزه شده است.

حامیان نظام سرمایه اسلامی بیش از هر زمان دیگر می دانند که در نزد مردم ایران رسوا و بی ثبات شد ه اند، آنها با به قتل رساندن این عزیزان نخواهند توانست خللی در اراده و افکار عمومی توده های مردم در مبارزه بر علیه این حاکمیت اسلامی سرمایه بوجود آورند.

امروزه آگاهی طبقاتی نیرویی که به این ارزشها واقف است ضمن افشائ این جنایات، حکومت ارتجاع اسلامی را  به عقب نشینی واداشته و با زنده نگه داشتن  نامها و یادهای عزیزان از دست رفته زمینه‌های مبارزه طبقاتی موجود در جامعه را گسترده تر و عمیق تر نموده‌است.

حرکت اعتراضی و منسجم و متحد مردم در مقابل زندان رجائی شهر و سراسر ایران نشان داد که امکان لغو اعدامها  و به تبع ان سرنگونی جمهوری اسلامی فقط به میزان سازمان یافتگی کارگران و توده های زحمتکش و حضورعینی آنها در میدان مبارزه و حرکات اجتماعی وسیع و سازمانیافته و هدفمند انان بستگی دارد.

رمز پیروزی در تشکل و اتحاد ماست

تمامی زندانیان سیاسی بدون قید و شرط آزاد باید گردد

لغو فوری مجازات اعدام

۱۲ ژانویه ۲۰۲۳

سازمان مبارزه برای ازادی زندانیان سیاسی در ایران    OFPPI

کارزار پشتیبانی از کارگران ایران  CSIW

قبلی «
بعدی »

Discover more from کارزار پشتیبانی از کارگران ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading