وخیم شدن وضعیت‌ چشم‌ و بینایی داود رضوی کارگر زندانی

  • تیر ۲۴, ۱۴۰۲
  • دیدگاه غیر فعال شده است
داوود رضوی

 

«بازداشت‌ طولانی داود رضوی و به سر بردن شبانه‌ روزی در سلول با چراغ روشن، استفاده پی در پی از چشم بند هنگام بازجویی که ماه‌ها به طول انجامید باعث شده تا آسیب‌های جدی به چشمان ایشان وارد شود و هر دو چشم او از لحاظ بینایی ضعیف گشته است.»

داود رضوی فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه توسط مسئولین زندان جهت معاینه به چشم پزشکی بیمارستان فارابی اعزام شد. چشم پزشک پس از معاینه و تجویز دارو متذکر شد که وضعیت چشمان رضوی خوب نیست و می‌باید به هیچ عنوان در معرض نور آفتاب قرار نگیرد و حتما باید از عینک آفتابی استفاده کند. حتی پزشک فکر کرده بود که چشم‌های وی بر اثر جوشکاری صدمه دیده است. چشم پزشک تاکید کرده که هر ۶ ماه یکبار جهت بررسی وضعیت چشم‌ها بایستی به بیمارستان اورده شود.

بازداشت‌ طولانی داود رضوی و به سر بردن شبانه‌ روزی در سلول با چراغ روشن، استفاده پی در پی از چشم بند هنگام بازجویی که ماه‌ها به طول انجامید باعث شده تا آسیب‌های جدی به چشمان ایشان وارد شود و هر دو چشم ایشان از لحاظ بینایی ضعیف گشته و نمرات چشم ایشان بالاتر رفته است. با توجه به شرایطی سنی داود رضوی و داشتن بیماری‌های گوارشی و خونریزی معده و همچنین ناراحتی چشم که در طول بازداشت اضافه شده است ادامه بازداشت و حبس طولانی برایش کاملا مضر می‌باشد و با این وضعیت قادر به تحمل ادامه حبس نمی باشد، و ‌باید در اسرع وقت جهت معالجات مختلف و پیشگیری از بدتر شدن وضعیت جسمانی اش از زندان مرخص گردد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه خواستار پایان دادن به اتهامات بی پایه و اساس و لغو پرونده سازی برای داود رضوی  و همچنین خواستار آزادی بی قید و شرط داود رضوی و دیگر اعضای زندانی خود حسن سعیدی، رضا شهابی و سایر فعالین کارگری و معلمی و ‌مدنی می‌باشد.

کارگر زندانی آزاد باید گردد

چاره کارگران وحدت و تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۲۳ تیر ۱۴۰۲

قبلی «
بعدی »

Discover more from کارزار پشتیبانی از کارگران ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading