چند خبر کارگری

  • اسفند ۲۷, ۱۴۰۲
  • دیدگاه غیر فعال شده است
انجمن ها، بازنشستگی

 

تجمعات بازنشستگان

27 اسفندماه شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر از جمله شوش و هفت‌تپه و اراک،  اهواز و بازنشسستگان فولاد در أصفهان در اعتراض به وضع بد معیشتی و میزان اندک دریافتی بازنشستگان ، تجمع کردند.

بازنسیتگان با تجمع های مستمر  برای رساندن فریاد اعتراض خود  به خیابان آمدند و متحد و یکصدا بر علیه بی عدالتی و فقر حاکم بر جامعه شعار دادند.

ادامه تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث نفت و گاز درگچساران

یکشنبه ۲۷ اسفند ماه کارگران ارکان ثالث صنایع نفت و کاز در ادامه  تجمعات مستمر خود در اعتراض به شرایط کاری و نوع قراردادهای استخدامی و تبعیضات شغلی  دست به تجمع زدند.

اهم مطالبات کارگران ارکان ثالث گچساران  عبارت است از،رفع تبعیض در پرداختها بخصوص در مبلغ پرداختی نفت کارت برابر با سایر ارکان استخدامی نفت، حذف کامل شرکتهای پیمانکاری واسطه تامین نیروی انسانی، تخصیص بن کارت همراه با بک پی یکساله، واریز مبالغ مناسبتی بطور کامل و… می‌باشد.

تصادف اتوبوس سرویس کارگران

در پی برخورد اتوبوس سرویس کارگران یک کارخانه در محور شزیف آباد به ایوانکی شهرستان پاکدشت با گارد ریل 30 کارگر مصدوم شدند.

این حادثه زمانی رخ داد که  سرویس رفت وآمد کارگران یک واحد تولیدی که از محل سکونت راهی محل کار خود بودند، با گارد ریل برخورد می‌کنند.  مصدومان این حادثه حدود ۲۹ کارگر هستند که صبح زود سوار بر سرویس حمل و نقل کارخانه عازم محل کار خود بودند. پس از وقوع حادثه، ۲۳ نفر از کارگران مصدوم به بیمارستان پاکدشت و ۷ نفر به بیمارستان زعیم منتقل شد.

محکومیت کارفرمای معدن ذغالسنگ طزره به سه‌ سال حبس

رییس کل دادگستری استان سمنان اعلام کرد کارفرمای معدن رزمجاه طزره دامغان به اتهام قتل غیرعمد در حادثه این معدن که به مرگ ۶ کارگر در شهریور ۱۴۰۲ منجر شد، به دلیل بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی حین کار، محکوم به سه سال حبس تعزیری شد. همچنین شرکت زغال سنگ البرز شرقی به عنوان متهم دیگر پرونده در جایگاه شخص حقوقی محکوم به پرداخت ۶ فقره دیه کامل مرد مسلمان در حق اولیای دم شد.

دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ به دلیل ریزش   یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ طزره دامغان متعلق به شرکت البرز شرقی، ۶ معدنچی به نام‌های بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی‌صفت، در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان آنان از تونل خارج شد.

تجمع اعتراضی کارگران ابنیه راه آهن  یزد و قزوین

کارگران ابنیه فنی نواحی یزد و قزوین در اعتراض به بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، تجمع  کردند.

مطالبات سنواتی، حقوق و بیمه کارگران ابنیه فنی قزوین (ناحیه شمال ۲) پرداخت نشده  و کارگران ابنیه فنی راه آهن یزد خواهان تسریع در اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها وتامین امنیت شغلی است. کارگران  همچنین چندین سال است مطالبات عرفی و مناسبتی خود را دریافت نکرده اند.

تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالثِ نفتِ آغاجری

کارگران ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به تبعیض حاکم میان کارگران رسمی، قراردادی و ارکان ثالث، تجمع اعتراضی  ترتیب دادند. این کارگران به پرداخت ناچیز نفت‌کارتِ کارگران ارکان ثالث اشاره نس کنند و میگویند حتی در پرداخت نفت‌کارت هم بی عدالتی هست؛ برای ارکان ثالثی‌ها مبلغ ناچیزی پرداخت می‌شود.

قبلی «
بعدی »

Discover more from کارزار پشتیبانی از کارگران ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading